SahabaTercinta

Ahad, 19 Februari 2012

Menangis Kerana Allah S.W.T

"Sesungguhnya Allah mmpunyai malaikat-malaikat dilangit tujuh bersujud sejak Allah mnciptakan mereka smpai hari kiamat. Mereka takut menderhakai Allah. Ketika hari kiamat mereka mgangkat kepala seraya berkata: Maha Suci Engkau. Kami telah mnyembah Engkau dgn sesungguhnya."

Ada lelaki jatuh hati kpd seorg wanita. Ketika wanita itu keluar utk suatu keperluannya, maka pergilah lelaki itu bersmanya. Sesampai di kmpung yg sunyi ketika org-org telah tidur. Lelaki tersebut mnyampaikan mksud hatinya. Si wanita itu pun mnyahut: " Lihatlah adekah org-2 telah tdur smuanya?" Dengan demikian lelaki itu memberi tahu maksud hatinya hndak dikabulkan.

Dia mngelilingi kawasan itu dan melihat-lihat sejenak. Setelah jelas org-org telah tidur, sgera dia mghampiri wanita itu seraya berkata: Benar smua org tidur." Lalu wanita itu bertnya, "Bagaimanakah pndaptmu dgn Allah?"
Apakah saat ini Dia juga tidur?"
Lelaki tersebut menjawabnya: "Sesungguhnya Allah tidak pernah tidur."
Wanita itu berkata lagi: "Sesungguhnya Zat yg tidak pernah tidur akn melihat kita meskipun manusia sdang tidur lelap tidak menlihat kita. Oleh kerananya Dia lebih berhak kita takuti."

Dengan segera lelaki itu mnggalkan wanita tersebut kerana dia takut kepada Allah. Dia pulang ke rumahnya dan bertaubat. Setelah dia meninggal dunia ada seorg bermimpi bertemu dgnnya. "Lalu ditanya: "Apakah yg dilakukan oleh Allah kepadamu?"
Lelaki itu menjawab: "Allah telah mngampuniku kerana ketakutanku dan mnggalkan dosa itu"

Pernah pada suatu ketika Umar Bin Khattab jatuh pengsan, manakala mndgr ayat Al-Quran dibaca. Kemudian pd suatu ketika dia mgambil sepotong kayu smbil berkata: "Sekiranya aku mnjadi kayu, tidaklah ak mnjadi sperti ini. Dan jika sekiranya ibuku tidak melahirkanku." beliau mnangis teresak-esak. Air matanya mngalir membasahi pipinya. sehingga Rasulullah pernah mngatakan..

"API(NERAKA) TIDAK AKAN MENJILAT ORANG YANG PERNAH MENANGIS KERANA TAKUT KEPADA ALLAH S.W.T. SEHINGGA AIR SUSU KEMBALI KE BUAH DADA"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

allah Pictures, Images and Photos