SahabaTercinta

Jumaat, 14 Januari 2011

malam ni....

Assalamualaikum..hye smua muslimin dan muslimah skalian..sesiapa yg rse nk p dgr konsert hijjaz scra percume dtg lah kat kemamn..pd mlm ni..skrng dh mule dh..yg dekat blh pergii...bg yang jauh..esk ade prsmian bg mnjayakn ceramah yg dianjurkan oleh PAS..

aktiviti ini dirsmikan oleh Tuan guru nik abdul aziz bin nik mat..esk ceramah akn dimulakan pd pukul 8.30..slps insyak..bg yg rse nk p blh lah p..di~ Geliga..berhadapan dgn sek rendah Geliga..:-)
                                                         
                                                              HARAP MAKLUM

Khamis, 13 Januari 2011

~uuuhh..letih:-)

assalamualaikum..

hari ni pg-pg dh kluar..p temuduga utk kje..jd kerani..kat tmn chukai..

hari ni cuaca snggt bgus..cerah je..tak de hjn dh...Syarikat milik org cina..mule-2 debo jgk nk msuk..pah 2

msuk dlm 2 tgk-2 org melayu ramai kje kat sne...tak lah rse debo sngt..

saya pn tnye lah kak dlm 2..~sy nk mtak kje yg ckp ade kje ksong bg jwtan kerani..pah 2 kak 2 pun bg

kertas utk isi borang...
sy pun isi lah..lps 2,ingt k ade lah interviu ape-2 kan???dh isi borang 2,dy pun ckp..6ti kami akn col ea..

g2 je..huhuhu

sy pun blik lah...............

Balik dr temuduga 2,sy pun bsuh lah van,kotor sngt...bersih sudh..wangi lagi..heheh

setakat ni shje crte pd 13/01/2011...ptg hari khamis yg indah ini...~pukul:5.05ptg:-)

Rabu, 12 Januari 2011

Meraih cinta Allah SWT~

MENGENAL dan mencintai allah adalah amalan yang paling agung dalam hidup ini. Tidak semua orang sanggup

mengorbankan hidupnya untuk berjuang mengenal dan mencintai Allah. Tak kenal maka tak cinta, demikian

peribahasa. Oleh itu orang yang cuba mengenal (MA'RIFATULLAH) akan menemukan cinta yang hakiki dan sejati.

Ma'rifatullah atau mengenal Allah wa Jalla merupakan ilmu yang paling utama. Kedudukan dalam islam sangat

penting, tinggi dan mulia kerana ia merupakan asas dalam membangunkan segala amal dalam kehidupan. Kita

engenal Allah melalui 3 cara iaitu, melalui ULUHIYYAH ALLAH, RUBUBIYYAH ALLAH dan 

ASMA'WAS SIFAT ALLAH.

Isnin, 10 Januari 2011

Al-Fatihah

assalamualaikum..01/01/2011 pd ptg hari sabtu,kami sekeluarga dikejutkan dgn berita kematian mok cik za..iaitu mak spupu sy...sblum hari sabtu,sy ade pergi melawat dy kat hspital besar kemaman...mse 2 dy sakit..disebabkan alahan kerana mngandung 6 bulan...sy pergi mlwat nye 2 kali bersame dgn ummi..

kami bercakap mcm biase...dy tnye saya kje tak lagi???sy ckp tgh cri kje..tak dpt lagi..ok lah mse 2..
dan keesokan hari nye dy blh kluar hspital..dan apabila pok su zi(suami arwah) mghantar msg mgatakan beliau skrng kritikal dan berada di hspital alor akar di kuantan..
mse 2 kami terkejut sngat..dan doktor mengatakan bhawa arwah mngalami kanser payu dara..dan merebak k hati arwah...
beliau smpat melahir kan anak lelaki yg tak ckup bulan...tetapi meninggal dunia..slepas beliau mlahirkan anak..tak lame beberape minit beliau mnngal dunia...berita ini amat mngejutkan dan mnyedihkan...
tapi ape nak buat..Allah lbh mnyayangi nye..
arwah meninggalkan 3 org anak..1 prempuan dan 2 laki...
al-fatihah pd arwah mok cik za..:-)
smoga roh nye dicucuri rahmat keatas nye..dan di tmpatkn di kalangan org-2 yg solehah..amin..amin...