SahabaTercinta

Isnin, 11 April 2011

*Aisyah R.A*

*KENAPA ALLAH MENJADIKAN WANITA INI (aisyah R.A) sbgai contoh @ ikutan bg org mukmin @ mukminah????~

  ~kenapa Allah mnjadikannya sbgai model dan fenomena yg jelas bg mereka yg ingin mndptkan hidayah dan melaksanakan sunnah Allah dan RasulNya dlm kehidupan???
Alangkah cerdas dan pintarnya wanita ini, kerana ternyata dia lebih memilih tinggi di sisi Tuhannya Yang Maha Mulia dan lebih mgutamakan berdamping (dgn Allah) drpd menempati tmpat tinggalnya.

Untuk itu, ia rela mmbangkang terhdap ketaatan kpd suaminya, Firaun yg berdosa, melampaui batas, lagi kafir. Dia menolak hidup di dlm istananya yg mewah penuh dgn perhiasan duniawi dn bnyknya para pelayan yg siap melayani smua keperluannyya. Dia lebih memilih tempat tnggi yg lebih kekal, lebih indah dan lebih cntik di sisi Tuhannya yg mengkuasai semesta alam, di dlm syurga yg mngalir sungai-sungai di bawahnya, di tmpat yg telah dijnjikan di sisi Tuhan Yang Maha Kuasa.

Sesungguhnya dia adalah wanita yg agung, di mana keteguhan dan kejujurannya telah mndorongnya utk terus menyeru secara terang-terangan kpd suaminya ~seoorg diktator zalim~ dgn kalimah kebenaran dan keimanan. Maka akhirnya,dia pun diseksa krana mpertahankan keimanannya itu.

Kemudian Allah mnjadikannya sbgai wanita teladan bg stiap mukminah hingga hari kiamat. Allah juga mencatat dan memuji nmanya dalam Al-Quran, serta myanjung perbuatannya dan mghinakan suaminya yg telah mnyimpang dr jln Allah SWT.

"BEKALAN DI SANA ADA SUATU TEMPAT DI BARISAN TERDEPAN TETAPI MENUNTUT ANDA UNTUK MENAMBAH PENINGKATAN KESEMPURNAAN DALAM SETIAP PERKARA YANG ANDA AMALKAN"